09 augustus 2019
Blog
#medewerkersverhaal    #verzuimmanagement    #werkenbijpaytra   
Blog
09 augustus 2019
Een dag in het leven van onze Casemanager Verzuim Fleur

Fleur is onze Casemanager Verzuim. In deze functie is zij verantwoordelijk voor het verwerken van ziekmeldingen en het beheersen van verzuim. Hoewel het binnen onze organisatie een relatief nieuwe functie is, heeft Fleur in het verleden al veel kennis opgedaan als verzuimcoördinator bij een payroll-organisatie.

 

Van ‘wat wil ik doen’ naar ‘dát wil ik doen’

Haar interesse voor verzuim ontstond toen ze werkte bij een klantenservice, waar veel verzuim was. Fleur vertelt: “Ik begon me steeds meer af te vragen waarom het verzuimpercentage zo hoog was. Ligt dat aan het werk, aan de bedrijfscultuur of aan het type medewerker? Mijn interesse voor verzuim groeide en groeide. Maar binnen dat bedrijf waren er geen mogelijkheden om me hierop te gaan richten. Een arbodienst bood me die mogelijkheid wel. Daar heb ik de kneepjes van het vak geleerd.”

De complexiteit van ziekteverzuim

“De uitdaging en complexiteit van het onderwerp ziekteverzuim vind ik erg interessant. De uitdaging zit in het uitzoeken waarom iemand zich vaak ziekmeldt en de complexiteit in het feit dat het een gevoelig onderwerp is voor veel mensen. Iemand die zich ziekmeldt hoeft mij niets te vertellen over de reden van de ziekmelding. Alleen aan de Arboarts zijn ze verplicht meer te vertellen. Ervoor zorgen dat ik toch voldoende informatie heb om een volgende ziekmelding te voorkomen is dan de uitdaging. Want dat is het uiteindelijke doel: ziektepreventie. Ik volg op het moment de opleiding ‘Regie op verzuim’ en leer daar nog zo veel bij over dit onderwerp. Aandacht voor verzuim werkt besparing en goed werkgeverschap in de hand.”

Diversiteit in werkzaamheden

“Mijn werkzaamheden wisselen zich af, gelukkig maar! Soms kan ik even lekker mijn mailbox leegwerken met ziek- en betermeldingen. En soms moet ik echt mijn hersens gebruiken voor bijvoorbeeld het schrijven van een protocol. Ook de afwisseling in contacten vind ik prettig. Ik heb zowel contact met de intermediairs als met de werknemers. Daarnaast werk ik veel samen met Patricia, onze HR adviseur.

Werken bij Flexhub

“Ik vind het heel prettig om veel vrijheid te hebben en zelfstandig te kunnen werken. Die ruimte wordt hier geboden. We zijn met elkaar echt één team. Het gevoel van ‘je doet het met zijn allen’ heerst hier sterk, met waardering voor eigen inbreng. Het voelt niet geforceerd om het gezellig te hebben. We lunchen elke middag met elkaar. Kortom: Ik ben blij dat ik hier werk!”

Meer weten over verzuimbeheersing?

Neem contact met ons op, zodat we samen met jou kunnen kijken welke aanpak het beste werkt.


Andere mensen keken ook naar
Blog-tarieven-backoffice-uitbesteden-dienstverlening
Tarieven backoffice uitbesteden
Veel ondernemers denken dat het uitbesteden van je backoffice hoge ...
>
Redenen-overstappen-backoffice-dienstverlener
Top 3 redenen om over te stappen van backoffice dienstverlener
Vertellen dat we je tijd, geld en vertrouwen waard zijn, dat kunnen...
>
Daniel-financial-controller-Flexhub-medewerkersverhaal
Een dag in het leven van onze financial controller Daniël
Onze financial controller Daniël werkt hard achter de schermen. Hij...
>