15 januari 2020
Blog
#marketing    #medewerkersverhaal    #werkenbijflexhub   
Blog
15 januari 2020

Een dag in het leven van onze marketing medewerker Emma

Best een beetje gek eigenlijk om zomaar een verhaal over jezelf naar buiten te brengen, maar als ik iets geleerd heb hier bij Flexhub, is het om uit mijn comfortzone te stappen. De vorm is deze keer iets anders. Normaal gesproken interview ik namelijk één van mijn collega’s, maar dat is natuurlijk nu geen optie.

Van de pabo naar het bedrijfsleven

Ik werk al bijna twee jaar met veel plezier bij Flexhub. Toen ik in april 2018 bij Flexhub, toen nog Paytra, kwam werken was ik net gestopt met mijn pabo-opleiding, omdat dat toch niet helemaal bij mij paste. Ik besloot tijdelijk te gaan werken en kwam via via bij Flexhub terecht. Mijn collega’s deelden hun kennis en ervaring van de uitzendbranche met mij en leerden mij de kneepjes van het vak. Zo werd ik in juni 2018 omgedoopt tot junior consultant.

Image

Persoonlijke ontwikkeling

Het werk deed ik met veel plezier en was vooral erg leerzaam voor me. Flexhub is een bedrijf waar je lekker jezelf kan zijn; waar we serieus bezig zijn met het ontzorgen van onze klanten, maar waar ook altijd ruimte is voor een grapje. Naast de inhoudelijke kennis die ik opdeed, groeide ik ook op persoonlijk vlak. Ik had bijvoorbeeld altijd al een hekel aan bellen. Als ik de tandarts of dokter moest bellen, liet ik dat liever mijn moeder doen. Maar bij Flexhub kwam ik snel over die belangst heen. Ook leerde ik bij Flexhub om voor mezelf op te komen en dat ik tot veel meer in staat was dan ik ooit had gedacht. Als je mij 2 jaar geleden had verteld wat ik hier allemaal zou gaan doen qua werkzaamheden had ik je zeker niet geloofd.

Studeren en werken

Op een gegeven moment begon het toch weer te kriebelen om een studie op te pakken. Daarom ben ik afgelopen september begonnen met de opleiding Communicatie. Met een dubbel gevoel nam ik afscheid van Flexhub. Maar mijn werk hier bleek nog niet voorbij te zijn… Sinds oktober ben ik namelijk weer voor één dag in de week terug bij Flexhub. Alleen wel in een hele andere functie: als marketingmedewerker, waarin ik me met name bezighoud met de sociale media van Flexhub. Supertof natuurlijk en het sluit mooi aan bij mijn nieuwe studie!

Mijn werkzaamheden als marketing medewerker

Maar wat doe ik hier eigenlijk allemaal? Ik begin mijn werkdag altijd met het checken van mijn mail. Daarna open ik de contentkalender. In deze contentkalender bereiden we maandelijks voor wat we precies willen gaan posten qua content. Verder log ik in op al onze kanalen, bekijk ik de meldingen en eventuele berichten en post nieuwe content. Soms ben ik gewoon een beetje aan het koekeloeren op internet op zoek naar nieuwe content of inspiratie hiervoor. Het is moeilijker dan je denkt om telkens met nieuwe ideeën te komen, maar gelukkig krijg ik hierbij hulp van mijn collega Lejona van de Sales en Arga van marketingbureau Smyler. Samen proberen we verfrissende en nieuwe content naar buiten te brengen.

Volg ons!

De komende tijd hoop ik meer te kunnen betekenen voor onze sociale media. Want we leven nu eenmaal in een tijdperk waarin het voor bedrijven belangrijk is om actief te zijn op sociale media. Ik ben heel benieuwd waar we over een jaar staan met de social media van Flexhub. Jij ook? Volg ons dan op LinkedIn, Instagram of Facebook .


Andere mensen keken ook naar
tarieven-backoffice-uitbesteden-dienstverlening
Tarieven backoffice uitbesteden
Veel ondernemers denken dat het uitbesteden van je backoffice hoge ...
>
Petra-consultant-Flexhub-medewerkersverhaal
Een dag in het leven van onze consultant Petra
“Oeh, daar moet ik even goed over nadenken”, antwoordt Petra op de ...
>
Daniel-financial-controller-Flexhub-medewerkersverhaal
Een dag in het leven van onze financial controller Daniël
Onze financial controller Daniël werkt hard achter de schermen. Hij...
>