07/04/2020

Google for Jobs in Nederland! Wat kun je ermee?

Sinds februari van dit jaar (202) is het dan eindelijk zover. De geruchten gingen al langere tijd, maar het platform liet nog enige tijd op zich wachten. Toch is Google for Jobs nu ook in Nederland gelanceerd. Maar wat kun je er allemaal mee als uitzendbureau? Lees het in deze blog.

Dit artikel is gecontroleerd door Neline Akkermans, expert op het gebied van tech en marketing.

Wat is Google for Jobs?

Het is een platform binnen Google waar vacatures in een overzicht geplaatst zijn. Het is opgericht met de bedoeling om de zoekvraag naar een baan zo goed mogelijk te beantwoorden. Zo’n 50% van de mensen die op zoek is naar een baan komt in aanraking met Google for Jobs. Deze vacatures komen namelijk bij het zoeken naar een vacature bovenaan de zoekresultaten te staan.

Hoe werkt Google for Jobs?

Google toont de inhoud van de vacaturepagina direct in de zoekresultaten zelf. Ook kun je als baanzoekende heel gerichte criteria invoeren, zoals de plaats waar je een baan zoekt of de gewenste reistijd die je af wilt leggen naar je werk. Verder kun je zoeken op type baan, type bedrijf en nog veel meer. Google plaatst de beste vacatures bovenaan. Dit betekent dat het als uitzend- of detacheringsbureau belangrijk is om een goede en interessante vacature op te stellen.

Wat zijn de vereisten?

Ook voor jou als uitzend- of detacheringsbureau biedt dit dus mooie mogelijkheden. Om als uitzendbureau je vacatures in Google for Jobs te krijgen zijn een aantal dingen belangrijk.
Je vacaturepagina op je website moet voldoen aan de vereisten opgesteld door Google (lees deze vereisten hier). Ook is het belangrijk dat je vacatureteksten juist zijn opgesteld. Het platform ziet graag o.a. de volgende onderdelen terug in je vacaturetekst:

  • Publicatiedatum
  • Een volledige omschrijving van de vacature, incl. werkzaamheden, verantwoordelijkheden etc.
  • De functienaam
  • De bedrijfsnaam van de werkgever
  • Adres van de werklocatie
  • Basissalaris
  • Etc.

Verder is het belangrijk dat je vacatureteksten kwalitatief correct zijn en je doelgroepgericht schrijft, zodat je de aandacht van de lezer vasthoudt.

Meer weten?

Mocht je meer willen weten over Google for Jobs? Lees dan eens dit artikel.

Voor verdere vragen kun je vrijblijvend contact met ons opnemen. Wij gaan graag het gesprek met je aan en denken met je mee.

Deel artikel
Auteur
Amy Langen
Amy heeft een brede achtergrond in marketing en web-development. Met haar creativiteit en technische skills gecombineerd weet ze de juiste tools in te zetten voor marketing en recruitment. Van het ontwerpen van aantrekkelijke websites tot het integreren van recruitmentsoftware in websites, Amy heeft een scherp oog voor detail en een diepgaand begrip van de digitale landschappen. Daarnaast beschikt ze over uitstekende analytische vaardigheden, waarmee ze gegevens interpreteert en inzichten verzamelt om beslissingen te ondersteunen. Met haar vermogen om marketing- en recruitmentdoelen naadloos te integreren, tilt Amy de prestaties van Flexhub naar een hoger niveau en bereikt ze optimale resultaten voor ons en onze klanten. Bekijk voor meer informatie het LinkedIn profiel van Amy.

LinkedIn-icon

Auteur

Expert
Neline Akkermans
Technische skills en creativiteit gaan bij Neline hand in hand. Voor het bouwen van websites en het implementeren van tools draait ze haar hand niet om. Met haar diepgaande kennis van programmeertalen en haar gevoel voor design creëert ze gebruiksvriendelijke en visueel aantrekkelijke online platforms. Daarnaast brengt haar achtergrond in marketing een unieke meerwaarde, waardoor ze de behoeften en doelen van onze klanten, maar ook intern, perfect begrijpt en vertaalt naar effectieve digitale oplossingen. Bekijk voor meer informatie het LinkedIn profiel van Neline.

LinkedIn-icon

Expert